Proiect de lecție
Unitatea de învățământ Propunător Data Clasa Ora Cadru didactic Aria curriculară Disciplina Tipul de lecție Subiectul lecției Obiective de referință Obiective operaționale Metode Mijloace Bbliografie | Școala Generală Nr.5 Hunedoara Șerban Raul- David 20.03.2010 a VII-a A 10:00- 10:50 Firoiu Andreea Om și societate Geografia Continentelor Lecție de dobândire de cunoștiințe America de Nord.S.U.A. Se trec din programa școlară O1 – să localizeze pe hartă America de Nord: S.U.A.; O2 - să prezinte vecinii și limitele S.U.A.; O3 – să numească principalele unități/forme de relief ale S.U.A.; O4 – să descrie clima S.U.A.; O5 – să identifice principalele râuri ale S.U.A.; O6– să evidențieze principalele aspecte ale vegetației S.U.A.; O7- să recunoască principalele atribute ale economiei S.U.A.; -observația, explicația, conversația, conversația euristică, exercițiul, discuția, expunerea verbal. -hartă, planșe, glob, atlas, imagini, documentare (Film clima S.U.A.), prezentare Power Point. -Geografia continentelor, Grigore Posea/ Iuliana Armaș, Editura All, 2005, București. |
Secvecțe | Timp | Ob. Op. | Conținutul învățării | Metode | Mijloace | Tip de învățare | C | G | I | Interacțiunea professor- elev |
1.Organizarea învățării | 2 min. | -Se trec absenții; -Elevii sunt îndrumați să se pregătească pentru lecție. | ||||||||
2.Reactualizarea cunoștiințelor anterioare | 10 min. | -America de Nord: Canada - Este a doua țară ca mărime din lume după Rusia; -se pot diferenția 5 medii geografice; -Așezare: în nordul Americii de Nord, cu ieșire la O. Atlantic, Pacific și Arctic; -Vecinii Americii: Groenlanda (NE); S.U.A (NV și S) -Relieful este reprezentat de: Munții Stâncoși, Munții Coastei;podișuri: Columbia și Yukon, Pod. Preeriilor, Munții Apalași (alt. max. 1130m); -Canada se dezvoltă în condițiile a trei tipuri de climă: subarctică, rece (continental rece, oceanic-pacifică), montană; -Lacurile Canadei: -lacuri de origine glaciară: Lacul Urșilor –cel mai mare; Erie și Ontario, etc. | C O N V E R S A Ț I A C O N V E R S A Ț I A | -hartă -hartă | -învățare reproductivă -învățare reproductivă | D I R I J A T D I R I J A T | -Ce ați avut de pregătit pentru astăzi? -Ce vă amintiți despre Canada? -Unde este așezată Canada ? -Care sunt vecinii acestui stat federal? -Ce îmi puteți spune despre relieful Canadei? -Ce îmi puteți spune despre clima și hidrografia Canadei? | |||
3.Captarea atenției | 5 min. | -observația -explicația -conversația euristică | -planșe -hartă mută | D I R I J A T | -Ce observați pe aceste planșe? Dar pe această hartă mută? -Care parte a Americii credeți că este reprezentată? Atât planșa cât și harta mută reprezintă partea nordică a Americii, și anume Statele Unite ale Americii. | |||||
4. Anunțarea subiectului lecției | 1 min. | „America de Nord. S.UA.” | Astăzi vom discuta pe larg despre a doua parte a Americii de Nord, și anume, S.U.A. | |||||||
5. Predarea noului conținut 6.Intensificarea retenției | 25 min. 4 min. | O1 O2 O3 O4 O5 O6 O7 | Vecinii S.U.A.: Canada, O.Arctic (N); Mexic (S); O.Pacific (V); O.Atlantic (E). Limitele S.U.A. sunt date deasemenea de vecinii enumerați mai sus, cu mici excepții în partea de N. Principalele unități/forme de relief ale S.U.A. sunt: Munții Apalași și Munții Stâncoși, Munții Alaskăi (prelungirea Estică a Munților Stâncoși), Munții Cascadelor (V), Munții Coastei ,Sierra Nevada (4400 m), Marile Câmpii (Great Plains)-V, Câmpia Mississippi, Podișul Columbiei (N), Marele Bazin (cu Valea Morții-cel mai arid deșert din America de Nord), Podișul Colorado (cu Marele Canion); -Alte forme de relief: -forme glaciare (în N și în munșii foarte înalți); -vulcani: foarte mulți active; -numeroase canioane; -relief deșertic; -litoral; -carstic etc. S.U.A. are următoarele tipuri de climă: -climă ce aparține zonelor temperate și subtropicale (Florida); -climatul stepelor alpine (în zone montane înalte); -umiditate variabilă; -partea E mai umedă decât cea V- mai aridă; -pe coasta E și V-2000 mm/an, în Marile Șesuri: 250-500 mm/an, în interiorul Munțiilor Stâncoși valorile sunt mai reduse S.U.A. are o rețea hidrografică foarte bogată: -multe lacuri (Marile Lacuri); -Fluviul Mississippi (a 3-a arteră hidrografică a lumii după Amazon și Congo); -Chio, Tennesse, Missouri; -Fluviul Mississippi la vărsarea în G.Mexic formează o imensă deltă; -răurile ce curg spre Pacific sunt mai scurte, dar mai repezi. Vegetația S.U.A. este de pădure înaltă (coasta pacific până la 100 ), pădure tot mai rară spre Munții Stâncoși, ierburi, tufișuri, cactuși (S), preerie (Marile Șesuri); Aceste tipuri de vegetație se datorează în special climei precum și formelor de relief. Sub aspect economic S.U.A. este statul cu cea mai puternică economie de pe Glob: -loc I la multe produse agricole, industriale: -agricultură: loc II pe Glob datorită condițiilor climatic variate, suprafața mare a țării și tehnologia avansată –așa numitele belt-uri cu un anumit specific: -porumb: S și regiunea Marilor Lacuri; -grâu: Central nordică și Centarl Sudică a S.U.A.; -bumbac (S); -plante subtropicale și struguri (G.Mexic, California); -tutun (S și N Californiei și Virginia); -resurse minerale și enrgetice (fier, cărbune-loc.II/Glob, uranium-loc.III, aur – loc.III, argint, fosfați- loc.I, petrol (loc.II), gaz metan (loc. II), energie electric (loc.I); -industrie: cea mai mare concentrare în E, Marile Lacuri și SE; -triunghiul industrial Chicago-Boston-Washington, loc.I la industria mecanică, chimică, aerospațiale, armament, automobile (loc.II) etc. | -observația -conversația -exercițiul -conversația -exercițiul -expunerea verbală -conversația -conversația -expunerea verbală -conversația euristică -descrierea -conversația -descrierea -explicația -conversația -explicația -descrierea -conversația - discuția -explicația -conversația -discuția - explicația -conversația | -hartă -glob -hartă -hartă -hartă -hartă -prezen Tare Power Point (clima S.U.A.) -hartă -hartă -hartă -hartă | -operatorie -operatorie -operatorie -operatorie -creativă -inteligibilă -creativă -creativă -inteligibilă -receptiv-reproducătoare -inteligibilă -receptiv-reproducătoare -inteligibilă | DI RIJAT DI RIJAT DI RIJAT DI RIJAT DI RIJAT DI RIJAT DI RIJAT DI RIJAT DI RIJAT | -Localizați pe hartă S.U.A. Câțiva elevi indică pe hartă S.U.A. -Care sunt vecinii și care sunt limitele S.U.A.? -Care sunt principalele unități/forme de relief ale S.U.A.? -Care sunt principalele caracteristici ale climei S.U.A.? -Care sunt principalele râuri/ bazine hidrografice ale S.U.A.? -Ce tipuri de vegetație întâlnim în S.U.A. și care sunt motivele apariției unor astfel de tipuri de vegetație? -Care sunt principalele aspecte ale economiei S.U.A.? -Despre ce am discutat noi astăzi? -Care sunt vecinii și limitele S.U.A. ? -Care sunt principalele unități/forme de relief ale S.U.A.? -Ce climă are S.U.A. ? -Care sunt principalele râuri/ bazine hidrografice ale S.U.A.? -Ce tipuri de vegetație întâlnim în S.U.A. și care sunt motivele apariției unor astfel de tipuri de vegetație? -Care sunt principalele aspecte ale economiei S.U.A.? | ||
7.Încheierea discuției | 3 min. | -Se fac aprecieri positive și negative cu privire la modul în care s-a desfășurat lecția; -Se dă tema pentru acasă: De completat harta mută cu cele 50 de state ale S.U.A. și marile unități de relief. |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu