miercuri, 12 ianuarie 2011
Fișă de lucru
Nume și prenume......................
Clasa...................
Data....................
Fișă de lucru
Câmpia de Vest și Câmpia Română
I.Completați spațiul punctat.
1. Altitudinea medie în Câmpia de Vest este de ..............
2. La sud de râul Mureș se află..........................
3. Cea mai înaltă câmpie din România este................................ cu o altitudine de ........... și este situată în Sectorul.................., cuprins între...............................
4.Câmpia cu cea mai scăzută altitudine din țară este...................................., are o altitudine de ................ și este srăbătută de râul......................
5.Capitala țării...................... este poziționată în ................................
6............................................ este cea mai întinsă câmpie orizontală din Câmpia Română.
7. Câmpia de Vest are o înclinare.................., iar Câmpia Română are o înclinare................................
8. În Câmpia.......................... apar mici adâncituri numite...................
II.Ordonați de la nord la sud următoarele câmpii:
Câmpia Aradului, Câmpia Someșului, Câmpia Timișului, Câmpia Vingăi, Câmpia Carei, Câmpia Crișurilor
......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
III.Ordonați de la est la vest următoarele câmpii:
Câmpia Piteștilor, Câmpia Olteniei, Câmpia Siretului Inferior, Câmpia Vlăsiei, Câmpia Buzăului
......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
IV.Completați corect tabelul de mai jos cu următorii termeni:
Câmpia Jimboliei, Câmpia Titu, Câmpia Boianului, Câmpia Lugojului, Câmpia Carei, Câmpia Târgoviștei, Câmpia Someșului, Câmpia Buzăului, București, Oradea, Timișoara, Craiova, Satu Mare, Ploiești, râul Mureș, râul Olt, râul Argeș, râul Bega
Câmpia de Vest | Câmpia Română |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
Proiect de lectie
UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Generala 19, „Avram Iancu”
PROPUNĂTOR: Atnagea Silvana-Aurora
DATA:19.11.2010
CLASA: a V-a C
ARIA CURRICULARĂ: Om şi societate
OBIECTUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Geografie generală
TEMA LECŢIEI: Relieful major al continentelor
TIPUL LECŢIEI: Lecţie de dobândire de cunoştinţe
OBIECTIVE DE REFERINŢĂ:-se trec din programa şcolară
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
O1 să definească termenii geografici: munte, deal, podiş, câmpie
O2 să identifice părţile componente ale unui: munte, deal, podiş, câmpie
O3 să ştie cum s-au format munţii
O4 să identifice cele mai importante lanţuri muntoase de pe Glob
O5 să cunoască diferenţa între un deal şi podiş
O6 să localizeze cele mai importante podişuri ale lumii
O7 să ştie cum s-au format câmpiile
O8 să identifice cele mai importante câmpii
STRATEGIA DIDACTICĂ:
Metode: conversaţia, explicaţia, demonstraţia la hartă
Mijloace: Harta Fizică a Pământului, atlasul, planşe tematice, manualul şcolar, desenul pe tablă
Forme de organizare: individuală, colectiv
EVALUARE:
BIBLIOGRAFIE: Cheval, Dorina, Furtună, C, Geografie Generală, Editura Teora Bucureşti,
Secvenţele lecţiei | Timp | Ob. op. | Conţinutul ştiinţific al lecţiei | Strategia didactică | |||||
Metode | Mijloace | Forme de organizare | |||||||
C | G | I | |||||||
1. Organizarea Învăţării 2. Reactualizarea cunoştiinţelor anterioare 3. Captarea Atenţiei ’ 4. Anunţarea Subiectului Lecţiei 5. Predarea noului conţinut 6. Intensificarea Retenţiei 7. Încheierea activităţii | 2’ 15’ 3’ 1’ 24’ 3’ 2’ | O1 O2 O3 O4 O5 O6 O7 O8 | - se face prezenţa; - elevii sunt îndrumaţi să se pregătească pentru lecţie; - Ce lecţie aţi avut de pregătit pentru astăzi? - Continentele şi bazinele oceanice -Ce sunt continentele? -Continentele sunt părţile cele mai extinse ale uscatului terestru. -Care sunt continentele Pământului? Europa, Asia, America de Nord, America de Sud, Africa şi Australia, Antarctida. - Ce sunt bazinele oceanice? - Bazinele oceanice sunt adâncituri ale scoarţei terestre de dimensiuni foarte mari. - Cum s-a numit continentul ce a existat acun 225 milioane de ani? - Pangeea - Dar oceanul? -Panthalassa. -Ce este ţărmul? - Este zona îngustă care face legătura între uscat şi mare. - Ce este altitudinea? - Altitudinea este înălţimea formelor de relief raportate la nivelul mării. -Ce este adâncimea? - Adâncimea se raportează şi ea tot la nivelul mării. Ce observaţi colorat cu diferite nuanţe la nivelul continentelor pe Harta Fizică a Lumii? Pe Harta Fizică a Lumii observăm: munţii cu maro închis, dealurile şi podişurile cu maro deschis şi câmpiile cu verde închis. Astăzi von discuta pe larg despre: Relieful major al continentelor. -Ce sunt munţii? - Munţii sunt cele mai înalte forme de relief. - Care sunt părţile componente unui munte? -Părţile componente unui munte sunt: poale, versant, vârf, culme, depresiune - Cum s-au format munţii? -După modul de formare pot fi de încreţire şi vulcanici. - Care sunt principalele lanţuri vulcanice de pe Glob? - Munţii Anzi, Munţii Stâncoşi, Munţii Alpi, Munţii Carpaţi, Munţii Himalaya, Munţii Atlas, Munţii Scorpiei. - Care este diferenţa dintre deal şi podiş? Podişurile sunt mai netede. - Care sunt cele mai importante podişuri din lume? Podişul Decan, Podişul Braziliei, Podişul Siberiei Centrale. - Ce sunt câmpiile? - Câmpile sunt cele mai netede forme de relief? - Care sunt cele mai importante câmpii ale Lumii? - Câmpia Amazonului, Câmpia Mississippi, Câmpia Siberie Centrale. -Despre ce am discutat astăzi? -Despre relieful major al continentelor. -Care sunt principalele forme majore ale relief ale continentelor? -Munţii, Dealurile, Podişurile, Câmpiile. - Care sunt părţile componente ale unui munte? Părţie componente ale unui munte sunt: poale, versant, vârf, culme, depresiune. Se fac aprecierie pozitive şi negative asupra activităţii clasei. | C O N V E R S A Ţ I A OBSER- VAŢIA, CONVER-SAŢIA CONVER-SAŢIA DEMON- STRAŢIA LA HARTĂ E X P L I C A Ţ I A | HARTA FIZICĂ A LUMII D E S E N U L P E T A B L Ă A T L A S U L | D I R I J A T D I R I J A T D I R I J A T D I R I J A T D I R I J A T | | | |
Abonați-vă la:
Postări (Atom)