Proiect de lecție
Unitatea de învățământ Propunător Data Clasa Ora Cadru didactic Aria curriculară Disciplina Tipul de lecție Subiectul lecției Obiective de referință Obiective operaționale Metode Mijloace Bbliografie | Școala Generală Nr.5 Hunedoara Șerban Raul- David 27.03.2010 a VII-a A 10:00- 10:50 Firoiu Andreea Om și societate Geografia Continentelor Lecție de dobândire de cunoștiințe America Centrală: Mexic Se trec din programa școlară O1 – să localizeze pe hartă America Centrală:Mexic.; O2 - să prezinte vecinii și să numească un prim atribut al alcătuirii administative a Mexicului.; O3 – să numească principalele unități/forme de relief ale Mexicului; O4 – să descrie clima Mexicului.; O5 – să identifice principalele râuri ale Mexicului.; O6– să recunoască principalele atribute ale economiei Mexicului; -observația, explicația, conversația, conversația euristică, exercițiul, discuția, expunerea verbală. -hartă, planșe, glob, atlas, imagini, prezentare Power Point. -Geografia continentelor, Grigore Posea/ Iuliana Armaș, Editura All, 2005, București. |
Secvecțe | Timp | Ob. Op. | Conținutul învățării | Metode | Mijloace | Tip de învățare | C | G | I | Interacțiunea profesor- elev |
1.Organizarea învățării | 2 min. | | | | | | | | | -Se trec absenții; -Elevii sunt îndrumați să se pregătească pentru verificarea temei și pentru începerea lecției. |
2.Reactualizarea cunoștiințelor anterioare | 10 min. | | -America de Nord: S.U.A. - Este cel mai puternic stat din lume din toate punctele de vedere; -Așezare: în nordul Americii Centrale, mai exact la Nord de Mexic; -Vecinii S.U.A. sunt: Canada, O.Arctic (N); Mexic (S); O.Pacific (V); O.Atlantic (E). -Relieful este reprezentat de: -Principalele unități/forme de relief ale S.U.A. sunt: Munții Apalași și Munții Stâncoși, Munții Alaskăi (prelungirea Estică a Munților Stâncoși), Munții Cascadelor (V), Munții Coastei ,Sierra Nevada (4400 m), Marile Câmpii (Great Plains)-V, Câmpia Mississippi, Podișul Columbiei (N), Marele Bazin (cu Valea Morții-cel mai arid deșert din America de Nord), Podișul Colorado (cu Marele Canion); -Alte forme de relief: -forme glaciare (în N și în munșii foarte înalți); -vulcani: foarte mulți active; -numeroase canioane; -relief deșertic; -litoral; -carstic etc. S.U.A. are următoarele tipuri de climă: -climă ce aparține zonelor temperate și subtropicale (Florida); -climatul stepelor alpine (în zone montane înalte); -umiditate variabilă; -partea E mai umedă decât cea V- mai aridă; -pe coasta E și V-2000 mm/an, în Marile Șesuri: 250-500 mm/an, în interiorul Munțiilor Stâncoși valorile sunt mai reduse S.U.A. are o rețea hidrografică foarte bogată: -multe lacuri (Marile Lacuri); -Fluviul Mississippi (a 3-a arteră hidrografică a lumii după Amazon și Congo); -Chio, Tennesse, Missouri; -Fluviul Mississippi la vărsarea în G.Mexic formează o imensă deltă; -răurile ce curg spre Pacific sunt mai scurte, dar mai repezi. | C O N V E R S A Ț I A C O N V E R S A Ț I A C O N V E R S A Ț I A C O N V E R S A Ț I A | -hartă -hartă -hartă -hartă | -învățare reproductivă -învățare reproductivă -învățare reproductivă -învățare reproductivă | D I R I J A T D I R I J A T D I R I J A T D I R I J A T | | | -Ce ați avut de pregătit pentru astăzi? -Ce vă amintiți despre S.U.A.? -Unde este așezată S.U.A. ? -Care sunt vecinii acestui stat ? -Ce îmi puteți spune despre relieful S.U.A.? -Ce îmi puteți spune despre clima S.U.A.? -Care sunt principalele râuri/ bazine hidrografice ale S.U.A.? |
3.Captarea atenției | 5 min. | | | -observația -explicația -conversația euristică -discuția | -planșe -hartă mută | | D I R I J A T | | | -Ce observați pe această hartă mută? -Care parte a Americii credeți că este reprezentată? Pe hartă este reprezentată America Centrală, mai exact Mexicul. |
4. Anunțarea subiectului lecției | 1 min. | | „America Centrală. Mexicul” | | | | | | | Astăzi vom discuta pe larg despre Mexic. |
5. Predarea noului conținut 6.Intensificarea retenției 7.Încheierea discuției | 25 min. 4 min. 3 min. | O1 O2 O3 O4 O5 O6 | Vecinii Mexicului: S.U.A. (N); Guatemala și Belize (SE); O.Pacific (V); G.Mexic (E). - Este compus din 31 de state federale și un district federal Mediul geographic este dominat de Pod. Mexican care este limitat la E de Sierra Madre Oriental, iar la V de Sierra Madre Occidental, în S –Sierra Volcanica Transversal- cu vulcanii active Orizaba și Popocatepetl. -Tierra caliente- climă tropical; -Tierra templada- climă subtropicală; -Tierra fria- climă temperată; -Tierra gelada-pământ înghețat- la peste 2800 m. Fluviul principal este Rio Bravo (10 km mai lung decât Dunărea) Economia se bazează în principal pe resurse de petrol: loc.II în America și loc VI pe Glob, argint (loc. I), metale rare; -predomină agricultura de tip latifundiar și cea de subzistență; -exportă: cafea, cacao, bumbac; -industrie:prelucrătoare de petrol și siderurgică (loc II în America Latină) | -observația -conversația -exercițiul -conversația -exercițiul -expunerea verbală -conversația -descrierea -explicația -conversația -descrierea -explicația -conversația -explicația -conversația | -hartă -glob -hartă -hartă -hartă -hartă -hartă | -operatorie -operatorie -operatorie -operatorie -inteligibilă -operatorie -inteligibilă -inteligibilă -inteligibilă | DI RIJAT DI RIJAT DI RIJA DI RIJAT DI RIJAT DI RIJAT DI RIJAT | | | -Localizați pe hartă Mexicul. Câțiva elevi indică pe hartă Mexicul. -Care sunt vecinii și ce puteți spune despre alcătuirea administrativă a statului Mexic? -Care sunt principalele unități/forme de relief ale Mexicului? -Care sunt principalele caracteristici ale climei statului Mexic? -Care este artera hidrografică cea mai important a statului Mexic? -Care sunt principalele aspect ale economiei Mexicului? -Despre ce am discutat noi astăzi? -Care sunt vecinii și ce puteți spune despre alcătuirea administrativă a statului Mexic? -Care sunt principalele unități/forme de relief ale Mexicului? -Care sunt principalele caracteristici ale climei statului Mexic? -Care este artera hidrografică cea mai important a statului Mexic? -Care sunt principalele aspect ale economiei Mexicului? -Se fac aprecieri pozitive și negative cu privire la modul în care s-a desfășurat lecția; -Se dă tema pentru acasă: pregătirea pentru evaluarea scrisă din America de Nord și America Centrală. |
Secvecțe | Timp | Ob. Op. | Conținutul învățării | Metode | Mijloace | Tip de învățare | C | G | I | Interacțiunea profesor- elev |
1.Organizarea învățării | 2 min. | | | | | | | | | -Se trec absenții; -Elevii sunt îndrumați să se pregătească pentru verificarea temei și pentru începerea lecției. |
2.Reactualizarea cunoștiințelor anterioare | 10 min. | | -America de Nord: S.U.A. - Este cel mai puternic stat din lume din toate punctele de vedere; -Așezare: în nordul Americii Centrale, mai exact la Nord de Mexic; -Vecinii S.U.A. sunt: Canada, O.Arctic (N); Mexic (S); O.Pacific (V); O.Atlantic (E). -Relieful este reprezentat de: -Principalele unități/forme de relief ale S.U.A. sunt: Munții Apalași și Munții Stâncoși, Munții Alaskăi (prelungirea Estică a Munților Stâncoși), Munții Cascadelor (V), Munții Coastei ,Sierra Nevada (4400 m), Marile Câmpii (Great Plains)-V, Câmpia Mississippi, Podișul Columbiei (N), Marele Bazin (cu Valea Morții-cel mai arid deșert din America de Nord), Podișul Colorado (cu Marele Canion); -Alte forme de relief: -forme glaciare (în N și în munșii foarte înalți); -vulcani: foarte mulți active; -numeroase canioane; -relief deșertic; -litoral; -carstic etc. S.U.A. are următoarele tipuri de climă: -climă ce aparține zonelor temperate și subtropicale (Florida); -climatul stepelor alpine (în zone montane înalte); -umiditate variabilă; -partea E mai umedă decât cea V- mai aridă; -pe coasta E și V-2000 mm/an, în Marile Șesuri: 250-500 mm/an, în interiorul Munțiilor Stâncoși valorile sunt mai reduse S.U.A. are o rețea hidrografică foarte bogată: -multe lacuri (Marile Lacuri); -Fluviul Mississippi (a 3-a arteră hidrografică a lumii după Amazon și Congo); -Chio, Tennesse, Missouri; -Fluviul Mississippi la vărsarea în G.Mexic formează o imensă deltă; -răurile ce curg spre Pacific sunt mai scurte, dar mai repezi. | C O N V E R S A Ț I A C O N V E R S A Ț I A C O N V E R S A Ț I A C O N V E R S A Ț I A | -hartă -hartă -hartă -hartă | -învățare reproductivă -învățare reproductivă -învățare reproductivă -învățare reproductivă | D I R I J A T D I R I J A T D I R I J A T D I R I J A T | | | -Ce ați avut de pregătit pentru astăzi? -Ce vă amintiți despre S.U.A.? -Unde este așezată S.U.A. ? -Care sunt vecinii acestui stat ? -Ce îmi puteți spune despre relieful S.U.A.? -Ce îmi puteți spune despre clima S.U.A.? -Care sunt principalele râuri/ bazine hidrografice ale S.U.A.? |
3.Captarea atenției | 5 min. | | | -observația -explicația -conversația euristică -discuția | -planșe -hartă mută | | D I R I J A T | | | -Ce observați pe această hartă mută? -Care parte a Americii credeți că este reprezentată? Pe hartă este reprezentată America Centrală, mai exact Mexicul. |
4. Anunțarea subiectului lecției | 1 min. | | „America Centrală. Mexicul” | | | | | | | Astăzi vom discuta pe larg despre Mexic. |
5. Predarea noului conținut 6.Intensificarea retenției 7.Încheierea discuției | 25 min. 4 min. 3 min. | O1 O2 O3 O4 O5 O6 | Vecinii Mexicului: S.U.A. (N); Guatemala și Belize (SE); O.Pacific (V); G.Mexic (E). - Este compus din 31 de state federale și un district federal Mediul geographic este dominat de Pod. Mexican care este limitat la E de Sierra Madre Oriental, iar la V de Sierra Madre Occidental, în S –Sierra Volcanica Transversal- cu vulcanii active Orizaba și Popocatepetl. -Tierra caliente- climă tropical; -Tierra templada- climă subtropicală; -Tierra fria- climă temperată; -Tierra gelada-pământ înghețat- la peste 2800 m. Fluviul principal este Rio Bravo (10 km mai lung decât Dunărea) Economia se bazează în principal pe resurse de petrol: loc.II în America și loc VI pe Glob, argint (loc. I), metale rare; -predomină agricultura de tip latifundiar și cea de subzistență; -exportă: cafea, cacao, bumbac; -industrie:prelucrătoare de petrol și siderurgică (loc II în America Latină) | -observația -conversația -exercițiul -conversația -exercițiul -expunerea verbală -conversația -descrierea -explicația -conversația -descrierea -explicația -conversația -explicația -conversația | -hartă -glob -hartă -hartă -hartă -hartă -hartă | -operatorie -operatorie -operatorie -operatorie -inteligibilă -operatorie -inteligibilă -inteligibilă -inteligibilă | DI RIJAT DI RIJAT DI RIJA DI RIJAT DI RIJAT DI RIJAT DI RIJAT | | | -Localizați pe hartă Mexicul. Câțiva elevi indică pe hartă Mexicul. -Care sunt vecinii și ce puteți spune despre alcătuirea administrativă a statului Mexic? -Care sunt principalele unități/forme de relief ale Mexicului? -Care sunt principalele caracteristici ale climei statului Mexic? -Care este artera hidrografică cea mai important a statului Mexic? -Care sunt principalele aspect ale economiei Mexicului? -Despre ce am discutat noi astăzi? -Care sunt vecinii și ce puteți spune despre alcătuirea administrativă a statului Mexic? -Care sunt principalele unități/forme de relief ale Mexicului? -Care sunt principalele caracteristici ale climei statului Mexic? -Care este artera hidrografică cea mai important a statului Mexic? -Care sunt principalele aspect ale economiei Mexicului? -Se fac aprecieri pozitive și negative cu privire la modul în care s-a desfășurat lecția; -Se dă tema pentru acasă: pregătirea pentru evaluarea scrisă din America de Nord și America Centrală. |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu